< p>LeadExpress

Search Engine Advertising (SEA) | WP Masters Dienstenaanbod

Project
Planner

Projectplanner

Diensten van WP Masters, search engine advertising

Search Engine
Advertising (SEA)

Een mooie website is geweldig, maar zonde als deze online niet gevonden wordt. Door middel van een killer combinatie van SEO en SEA tools en activiteiten kunnen wij elke website wereldberoemd maken.

Search Engine Advertising in het kort (SEA)

Google reserveert de eerste 2 of 3 plaatsen voor Search Engine Advertising: dit zijn betaalde plaatsen waar advertenties worden getoond. Men voert een zoekterm in gerelateerd aan jouw dienst of product, en dankzij SEA wordt jouw bedrijf getoond in X% van de gevallen. Waar je dan wordt getoond en in hoeveel % van de gevallen dit is, hangt helemaal af van de instellingen en daarmee de kwaliteit van jouw advertenties & account. Er zijn namelijk vaak onderop de 1e pagina van Google ook een aantal betaalde ‘advertentie’ plekken, hier wil je gemiddeld niet staan & daarom mikken wij met SEA altijd op de eerste drie plekken.

Op welke zoekwoorden moet/wil ik gevonden worden?

Dit is een lastige vraag, die voornamelijk te maken heeft met de strategie van het bedrijf. Wil je voor volledige marktdominatie gaan, of ben je een startup die beetje bij beetje zijn marktaandeel aan het winnen is? Voor beide is er een aparte bedrijfsstrategie nodig, en daarbij ook een eigen SEA strategie. De meest populaire zoekwoorden zijn meestal ook de meest dure zoekwoorden, en daarmee ook de zoekwoorden met de meeste concurrentie. Hier worden grote budgetten voor gebruikt, hierop adverteren is dus niet altijd haalbaar & rendabel. Wij gaan op zoek naar de populaire, maar ook zeker naar de minder populaire ‘long-tail’ zoekwoorden.

Hoe kom ik op de eerste (betaalde) plek in Google?

SEA wordt ingesteld met Google ads. Google Ads heeft een algoritme die bepaalt wie, waar, wanneer en hoe je op de eerste posities komt in de Google zoekmachine. Simpel gezegd komt dit neer op de ‘Quality Score’ die bestaat uit een hoop aspecten, we benoemen er een aantal: Relevantie, Expected CTR (click through rate) & Landing page experience.

Relevantie

Het is voor Google uitermate belangrijk dat jouw advertentie relevant is aan de zoekopdracht die gedaan wordt door de Googler (dit is geen officieel woord) & dat jouw advertentie de ‘Googler’ helpt om zijn of haar doel te bereiken. De intentie van de klant moet dus worden overwogen bij het maken van de campagnes en instellen van de zoekwoorden. Bij relevantie speelt ervaring een belangrijke rol, waardoor het vaak verstandig is om SEA door een marketing agency (WP Masters ?) te laten doen.

Expected CTR

Dit onderdeel van SEA staat in verband met de relevantie, namelijk hoe relevanter de advertentie, hoe hoger de expected CTR. Zoals de term al aangeeft, gaat het hier om de doorklikratio van de advertenties. Hoe waarschijnlijk is het dat de gemiddelde zoeker doorklikt op jouw advertentie. Hier zijn testen & optimaliseren de sleutels tot succes. Blijf testen en optimaliseren tot je gevonden hebt wat werkt voor jouw bedrijf/markt.

Landing page experience

Iemand heeft doorgeklikt op jouw advertentie, dit is uiteraard top, maar wat nu? De pagina waar ze vervolgens terecht komen is extreem belangrijk. Hoe is de klantervaring op jouw landingspagina? Denk hierbij aan de snelheid, tekst (uitleg), layout, noem maar op. Allemaal aspecten die invloed hebben op de User Experience van de klant. Hoe beter deze User Experience, hoe groter de kans dat de klant uiteindelijk een product of dienst van jou afneemt, en zich tot officiële klant kan benoemen. Google Ads neemt deze ervaring mee en weergeeft dit in jouw toekomstige Quality Score.

Kan ik mijn SEA zelf doen?

Dit kan zeker en dit heeft menigeen ook zeker geprobeerd, maar in onze ervaring komen ze (bijna) altijd terug. Het bijhouden, testen, optimaliseren en zeker het initieel instellen van het SEA programma Google Ads kost gewoon erg veel tijd en expertise. Tijd en expertise die jij beter kan inzetten op de primaire taken & strategie van jouw business.

Waarom zou mijn SEA door WP Masters laten doen?

Wij bepalen in samenspraak met jou/de klant een strategie die we gaan hanteren op het gebied van Search Engine Advertising. Aan de hand daarvan doen we een uitgebreid zoekwoorden onderzoek met daarin de populaire zoekwoorden, focus zoekwoorden en ondersteunende zoekwoorden.

Vervolgens zetten we een campagne op die voldoet aan de zojuist genoemde richtlijnen om op de eerste plek te komen. Denk hierbij aan …, …., …. En omdat we een Digital Marketing Agency zijn met de beste designers (link naar website design/portfolio design) en developers (link naar development/portfolio development), stampen we in no-time converterende landingspagina’s van de grond die ondersteunend zijn aan bepaalde belangrijke zoektermen binnen SEA. Zo zorgen we voor een quality score die Google Ads (SEA) niet kan negeren.

Binnen de kortste keren zie je de gemaakte SEA kosten terugkomen in de vorm van conversies en omzet.

Randzaken met mogelijkheid tot doorlinken: Tracking van jouw conversies (GTM & Analytics), Converterende website/landingspagina’s (hiervoor is de tekst er al, pagina moet nog komen -> mensen kunnen de whitepaper downloaden)