Project
Planner
klant
KSP Kunstgras
Diensten
Development & Online Marketing
Website
Mart & Joost van KSP Kunstgras wilden graag met hun website www.kunstgras.nl naar de top drie best verkopende kunstgras webshops van Nederland en zochten hier een marketing partner voor die de gehele online verkoop en organisatie op zich kon nemen. Na een aantal gesprekken kwamen wij tot een deal. WP Masters nam de gehele online verantwoordelijkheid van de webshop op zich. Zowel de techniek van de website (design & development) als de verkoopresultaten (online marketing).
Wij zijn direct aan de slag gegaan met verschillende conversie verhogende technieken op de website. De buttons (CTA’s) zijn aangepast, er is een projectplanner toegevoegd, het design is verbeterd en we houden alles in de gaten met behulp van Hotjar en andere marketing analyse tools. Zo hebben wij de online verkoop van de kunstgras.nl website in 1 jaar tijd met maar liefst 500% weten te laten stijgen en staat de website na 2 jaar WP Masters beheer in de top 3 best presterende kunstgras webshops van Nederland. Een resultaat waar wij zeer trots op zijn!
De kunstgras markt is een mooie gezonde markt vol met kansen, maar met hele zware concurrentie. Hierdoor moeten alle marketing aspecten tot de puntjes worden uitgewerkt en geoptimaliseerd. Creativiteit en innovatie in combinatie met data-driven beslissingen zijn vereisten om in deze markt op het hoogste niveau mee te kunnen draaien.
Voor Kunstgras.nl hebben we verschillende Social Ads & Google Ads campagnes gedraaid om klanten te overtuigen van de aanschaf van kunstgras. Zo hebben we een lente-cashback actie gedaan, waarin kopers hun aankoopbedrag terug konden winnen bij het inzenden van het eindresultaat. Op deze manier zorg je voor tevreden klanten en krijg je tegelijkertijd content voor op alle sociale media, twee vliegen in één klap. Dit is één van de vele succesvolle acties die ervoor zorgt dat we in de top meedraaien.
Na verschillende analyses zagen wij dat het mobiele verkeer ook een groot aandeel had in de online oriëntatie en omzet. Hierdoor hebben wij de mobile versie van de website opnieuw geanalyseerd en aangepast om de user experience verder te verbeteren.
Wij werken al ruim 4 jaar samen met Thijs & zijn team. Voor Happy Tosti en De Broodbrouwers hebben wij onze website laten bouwen.
Bij het project De Broodbrouwers is de geschiedenis van het pand mooi naar voren gekomen. Daarnaast brengt de website de juiste warme sfeer van een bakkerij en een bistro. Wij hebben het service level van WP Masters altijd enorm prettig gevonden: Snelle communicatie stromen en passende oplossingen.
Paulien Verburg
De Broodbrouwers
Een sociale missie in een voormalig bierkoelhuis
Branding / De Broodbrouwers / Development / Webdesign