Van nurturing tot klant

Marketing automation

E-mailmarketing is een essentieel onderdeel in de marketingmix van een merk. Door middel van e-mailmarketing kunnen merken op directe wijze communiceren met de doelgroep of vast klanten. Er kunnen nieuwe producten, acties of ander nieuws worden gedeeld door middel van een mail.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een digitale marketingstrategie waarbij bedrijven e-mails gebruiken om te communiceren met hun doelgroep. Het omvat het verzenden van berichten naar een lijst met e-mailabonnees met als doel het bevorderen van producten, services, aanbiedingen of het delen van waardevolle informatie. Deze berichten kunnen variëren van nieuwsbrieven en promoties tot gepersonaliseerde aanbiedingen en transactionele e-mails.

Interesse in e-mailmarketing?

Neem contact op!

Hoe levert e-mailmarketing resultaten op?

Een van de krachtigste aspecten van e-mailmarketing is de mogelijkheid tot personalisatie. Door gebruik te maken van klantgegevens en gedrag, kunnen merken op maat gemaakte e-mail creëren. Personalisatie van e-mails vergroot niet alleen de kans op betrokkenheid, maar versterkt ook de merkloyaliteit en de kans op conversies. Daarnaast kan er door e-mailmarketing automatisering worden opgezet. Denk hierbij aan welkomstcampagnes als klanten zich hebben ingeschreven voor een nieuwsbrief of bij het verlaten van het winkelwagentje. Dit bespaart tijd en hierdoor zorg je ervoor dat er een potentiele klant opnieuw en persoonlijk wordt benaderd.

Ben jij ook zo toe aan conversies?

Wij bouwen dagelijks geoptimaliseerde funnels die van A tot Z qua stijl, gevoel & context kloppen en dat willen we natuurlijk ook graag voor jou doen!

Jesse & Ayat Masters of Marketing