Project
Planner
Door middel van het inzetten van marketing automation kunnen wij specifieke doelgroepen benaderen met de juiste marketing mix om een zo hoog mogelijke conversie te behalen.
Wanneer onze Masters een marketing automation traject opzetten nemen wij de volgende stappen in overweging:
De eerste stap van het opzetten van succesvolle marketing automation is het inzetten van goede content om potentiële klanten te bereiken. Hiervoor worden verschillende kanalen gebruikt zoals:
Binnen de bovengenoemde kanalen zetten wij geautomatiseerde taken op, marketing automation processen of flows. Die flows bestaan uit triggers en tasks:
Kortom: is er sprake van A, dan moet X gebeuren. Een voorbeeld hiervan is dat bij een aanmelding voor een nieuwsbrief de nieuw aangemelde gebruiker automatisch wordt toegevoegd aan de mailinglijst en een bevestigingsmail ontvangt. Hierin is de aanmelding de trigger en zijn de acties die hierdoor volgen tasks.
Wil jij meer weten over marketing automation en hoe wij dit in kunnen zetten voor jouw onderneming? Neem contact met ons op en wij onderzoeken hoe wij de beste marketing automation voor jouw organisatie kunnen neerzetten.