Nétive VMS

De enige onafhankelijke Nederlandse VMS aanbieder

Design Development Marketing
De uitdaging

'Workforce Technology with a Heartbeat'

Bekijk website

De nieuwe slogan van de organisatie vereiste een herziene merkpositionering. Nétive VMS (voorheen enkel Nétive) ontbrak een persoonlijk tintje. Hoewel de organisatie draait om software, staat het personeel bekend om hun warme en vriendelijke benadering. Het was essentieel dat dit gevoel zowel in de nieuwe identiteit als in de online omgeving tot uiting zou komen.

De organisatie opereert momenteel in drie landen, wat resulteerde in de wens voor een meertalige website. Bovendien stelde de organisatie hoge eisen aan de veiligheid van de website. Deze aspecten zijn allemaal meegenomen bij het opstellen van ons ontwikkelingsplan. Daarnaast werd ons marketingteam uitgedaagd om de SEO-score van de website te optimaliseren in drie talen.

Bekijk website
De aanpak

Het herpositioneren van de organisatie

Een volledig nieuwe huisstijl vormde de basis van het hele project. De identiteit kreeg een moderne uitstraling, met toevoeging van een extra herkenbaar beeldmerk aan het logo. Het kleurenpalet omvat een scala aan energieke kleuren, gecombineerd met zakelijk blauw. Aangezien de primaire kleur van Nétive altijd al rood was, is deze behouden gebleven maar heeft deze een minder prominente rol gekregen binnen de nieuwe identiteit. Dit alles om de organisatie een zachte en vriendelijke uitstraling mee te geven.

Dit alles moest ook doorvertaald worden naar een online omgeving. De zachte en ronde vormen uit het logo zijn over de gehele website toegepast waarmee een fijne en vriendelijke uitstraling is gecreëerd. De energieke kleuren spelen een belangrijke rol in het aanspreken van de doelgroep, en het positioneren van de diverse stukken informatie die essentieel zijn voor de organisatie. Een fijne balans tussen vorm- en kleurentaal is voor Nétive VMS gerealiseerd.

Het resultaat

Een verbluffende website met subtiele animaties voor een verfijnde interactie.

De website was een leuke uitdaging voor ons development team op het gebied van dynamische content. De twee soorten doelgroepen, klanten en partners, zijn verbonden met succesverhalen en artikelen die speciaal op hen zijn afgestemd. We hebben diverse templates ontwikkeld die via de backend supergemakkelijk in te vullen zijn, maar die aan de voorkant automatisch in de juiste velden worden verdeeld over de pagina. De backend is gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te beheren voor het team, en ondersteunt drie verschillende talen.

Tot slot zijn er hier en daar subtiele effecten toegevoegd binnen de gehele website die interactie met de gebruiker versterken. De nieuwe website voor Nétive is er een waar we kei trost op zijn!

Wij maken al ruim 10 jaar de vetste designs

Nieuwsgierig naar wat een indrukwekkend design inclusief een passende UX/UI voor jouw bedrijf of merk kan doen? Stuur mij dan een berichtje of plan direct een eerste call in.

Ivana Laan Head of Design