The Other Side

Stimuleer de losse ticket sales & promoot The Other Side club

Marketing
De uitdaging

Meer tickets en een betere bekendheid van de club

Bekijk website

The Other Side, een populaire club in Amsterdam, kwam naar ons toe omdat de bekendheid en ticket sales van de losse evenementen niet het gewenste resultaat opleverden. Wij hebben vervolgens na diverse brainstorms een complete aanpak gepresenteerd waarbij de journey van de klant van A tot Z in is vastgesteld.

Het doel van de campagne is dus het promoten van de ticketverkoop voor losse evenementen die plaatsvinden bij The Other Side. Door middel van een gerichte advertentiecampagne en verbeteringen aan de website (custom landingspagina's) hebben we de zichtbaarheid van de evenementen vergroot, de betrokkenheid van de doelgroep verbeterd en een stuk meer tickets verkocht!

Bekijk website
De aanpak

Een volledige Advertising analyse, strategie en uitvoering waarbij zowel de website, de advertenties als de boodschap is aangepakt.

Analyse en Planning

  • Uitvoeren van een marktanalyse om inzicht te krijgen in de doelgroep en hun online gedrag.
  • Bepalen van de specifieke evenementen die extra promotie nodig hebben.
  • Opstellen van een gedetailleerd campagneplan met duidelijke doelstellingen en KPI's.

Website Verbeteringen

  • Navigatie en Gebruikerservaring: Optimaliseren van de website-navigatie om bezoekers snel en eenvoudig toegang te geven tot informatie over evenementen en ticketverkoop.
  • Mobiele Optimalisatie: Zorgen dat de website volledig responsief is en een uitstekende gebruikerservaring biedt op mobiele apparaten (80% bezoek via mobiel).
  • Evenementenpagina's: Creëren van aantrekkelijke en informatieve evenementenpagina's met duidelijke CTA's (Call to Actions) om tickets te kopen.

Advertentiecampagne

  • Social Media Advertenties: Ontwikkelen en lanceren van gerichte advertenties op platforms zoals Facebook, Instagram en TikTok. Gebruik maken van aantrekkelijke visuals en duidelijke boodschappen die de lineup, bekendste dj's, het geluidssysteem en de locatie promoot.
  • Retargeting: Implementeren van retargeting strategieën om eerdere website bezoekers en eerdere klanten opnieuw te benaderen met specifieke advertenties - focus volledig op het aanbod omdat deze klanten al bekend zijn met de locatie en het geluidssysteem.
Het resultaat

Meer tickets verkocht en drukkere avonden in The Other Side

Het is onze Advertising Masters gelukt om per event tussen de 30 tot 40% meer tickets te verkopen dan voorheen. Dit hebben we gerealiseerd door de journey van een klant volledig te stroomlijnen en 1 duidelijke boodschap uit te dragen in de advertenties en op de landingspagina's. Voorheen werden er ook geen losse event pagina's gemaakt en deze verandering heeft ook gezorgd voor een flink stijging in het conversiepercentage.

Wij zijn super blij met een klant als The Other Side want onze Masters houden ook wel van een feestje!

Ben jij ook zo toe aan conversies?

Wij bouwen dagelijks geoptimaliseerde funnels die van A tot Z qua stijl, gevoel & context kloppen en dat willen we natuurlijk ook graag voor jou doen!

Lotte Master of Marketing