Project
Planner
klant
Companeros
Diensten
Branding and design
WordPress development
Online marketing
Website
Companeros is een fashion merk voor echte mannen! Deze partij maakt tailor made overhemden, shirts, polo’s en jeans met uitdagende prints, en ze stonden voor een uitdaging: De offline verkoop nam af en er moest meer focus komen op de online verkoop met hogere marges.
Om zowel de B2C als de B2B markt te bedienen hebben wij een geïntegreerde webshop gebouwd op basis van WooCommerce met het WordPress CMS. Zo kunnen B2C klanten de shop vrij bezoeken en direct bij Companeros bestellen en de B2B klanten kunnen via dezelfde shop inloggen en krijgen dan automatisch de juiste prijzen in de shop te zien. Het gehele afreken en fulfillment proces is daarbij geautomatiseerd.
Companeros is een mooi merk voor mannen en dat verdient een goede online presence. Het doel voor ons was duidelijk, bouw zo snel mogelijk een indrukwekkende B2C webshop met een B2B inlog functionaliteit en zorg ervoor dat de webshop zich binnen aanzienlijke tijd terugverdient. Hoe sneller hoe beter, want wij willen graag dat onze klanten verdienen aan de websites die wij bouwen.
De samenwerking verliep erg goed en de webshop stond binnen 1 maand online. Daarna hebben wij de B2B kant geïntegreerd en kon ook deze gelanceerd worden onder alle partners / verkoopkanalen. De samenwerking stopte gelukkig niet na het voltooien van de website en wij konden aan de slag met Google & Social Ads. Hiervoor hebben wij diverse campagnes bedacht, doelgroepen gedefinieerd en advertenties gedraaid. Met succes, want de online omzet is met maar liefste 150% gestegen.
Amsterdam bedrijf, Rotterdamse mentaliteit. Geen woorden maar daden!
Michel Bergsma
Companeros
De kleding van Companeros staat bekend om hoogwaardige kwaliteit en hippe printjes. Dit vroeg dan ook om een website design die deze elementen benadrukt. De elementen in de website zijn clean en speels vormgegeven en geven daardoor alle aandacht aan de prints van de shirts & polo’s.
Daarnaast straalt de website ook luxe uit door het gebruik van donkerblauw, subtiele toevoegingen zoals het gebruik van subtitles en de ruimtelijke buttons die worden gebruikt.
Waar Companeros zich eerst alleen op B2B richtte, vonden ze het tijd geworden om ook B2C aan te pakken. Een volledig ‘custom’ kledingmerk gericht op mannen die zich zowel chique, als ook wel eens casual willen kleden. Met deze informatie gingen wij aan de slag en ontwikkelden wij een mooie webshop waarbij B2C een grote rol speelt.